Wat is een goede conversieratio?
Wat is een goede conversieratio?
Wat is een goede conversieratio?
We gebruiken de conversieratio om onderscheid te maken tussen bezoekers die specifieke gunstige acties uitvoeren op uw site of bestemmingspagina en bezoekers die dat niet doen. De conversieratio vertelt ons hoeveel van de bezoekers deden wat wij (als webmasters) van hen verwachtten. Aangezien elke eigenaar van een bedrijf en website ervoor wil zorgen dat degene die ze bezoekt, iets koopt of ervoor betaalt, hoe hoger de conversieratio, hoe beter.
De vraag is, wat wordt beschouwd als een goede conversieratio? – Deze vraag is niet zo eenvoudig of zo algemeen als je zou denken. Als u bijvoorbeeld handelt in hoogwaardige, zeer specifieke soorten producten, kunt u een conversieratio van 1% als goed beschouwen, bijvoorbeeld als u zeer intelligente bouwmachines verkoopt die ook nog eens mooi zijn om naar te kijken. Veel bezoekers komen misschien alleen om het product te zien en zijn gefascineerd; ze zouden het toch nooit kopen vanwege een zeer beperkte markt en zeer specifiek gebruik. Aan de andere kant, als u een gewoon huishoudelijk artikel verkoopt, zoals wasmiddel, zou u een conversieratio van 5-10% als een goede conversieratio kunnen beschouwen.
In een zeer algemene vorm wordt een conversieratio tussen 2% en 5% als een goede conversieratio beschouwd. Als u een campagne op sociale media uitvoert, kunt u, afhankelijk van uw product, een conversiepercentage van 3% tot 7% behalen en dit wordt als een goede conversieratio beschouwd. Met e-mailcampagnes kunt u tot 20% boosten.
Het lijkt misschien een heel klein aantal, maar onthoud dat niet iedereen altijd geïnteresseerd is in kopen, en mensen vertrouwen er nog steeds op en geven er de voorkeur aan om in fysieke winkels te winkelen.
Als het echter om services gaat, kan dit aantal hoger zijn. Als u bijvoorbeeld het aantal aanmeldingen meet als conversieratio, kunt u eindigen met een conversieratio van 30% - 40% en in sommige gevallen zelfs meer.
Enkele kleine wijzigingen kunnen uw conversiepercentages verhogen. Beter site-ontwerp, eenvoudige en elegante thema's, al deze dingen zorgen voor een betere gebruikerservaring. U kunt andere diensten aanbieden:
Wil je weten waarom je conversie laag is? Of welke conversie je moet kiezen?