Hoe u de conversieratio van uw productpagina kunt verbeteren (e-commerce)?
Op zoek naar manieren om de conversie ratio van je productpagina te verhogen? Op deze pagina vind je een aantal suggesties
Op zoek naar manieren om de conversie ratio van je productpagina te verhogen? Op deze pagina vind je een aantal suggesties
U moet uw productpagina behandelen als een bestemmingspagina. Een gespecialiseerde pagina met maar één bedoeling: de bezoeker het product laten kopen. Een bestemmingspagina wordt gedefinieerd als een pagina die is gemaakt om de conversieratio (dwz verkoop) te verhogen. In het geval van een product is de pagina de bestemmingspagina.
U moet uw productpagina zo ontwerpen dat deze de bezoeker verleidt, informatie geeft, zich richt op de voordelen ervan, een gevoel van urgentie creëert in combinatie met aanmoediging om actie te ondernemen. Vandaag gaan we je leren hoe je de conversieratio van je productpagina kunt verbeteren (e-commerce)?
uw productpagina moet alleen op het product zijn gericht. Vervuil het niet met uitverkoop of andere producten. U kunt na deze verkoop meer verkopen en meer aanbiedingen introduceren. Als iemand de tijd heeft genomen om naar een productpagina te navigeren, moet u ervan uitgaan dat ze alleen in dat specifieke product geïnteresseerd zijn en moet u ervoor zorgen dat u het op de best mogelijke manier presenteert.
Focus op het product kan worden bereikt door alle rommel te verwijderen en duidelijke productafbeeldingen vanuit meerdere hoeken te tonen. Je moet een duidelijk productbeeld hebben.
Enkele opsommingstekens om de producteigenschappen te benadrukken. U moet ook een gedetailleerde maar to-the-point productbeschrijving opnemen.
zorg ervoor dat uw CTA prominent en gemakkelijk toegankelijk is. Toevoegen aan winkelwagen en Afrekenen beide knoppen moeten zichtbaar en duidelijk gemarkeerd zijn. Je focust en besteedt veel aan het creëren van de perfecte productbeschrijving en titel. Zorg ervoor dat als de bezoekers die informatie hebben gelezen, ze in staat moeten zijn om de gewenste actie te ondernemen.
Het grote verschil tussen online winkelen en fysiek winkelen is dat klanten het product niet fysiek kunnen vasthouden en inspecteren. U kunt ze echter meer informatie en meer weergaven van het product geven dan wanneer ze het product fysiek vast zouden kunnen houden. Zorg ervoor dat u investeert in professionele productafbeeldingen. Betaal een professional om foto's vanuit verschillende hoeken te maken, plaats de producten op de daarvoor bestemde plekken en voeg foto's toe om hun grootte duidelijk te laten zien.
laat uw klanten weten dat de aanbieding of het product bijna op is. Gebruik een goed geplaatste afteltimer of laat ze de beschikbare inventaris zien. Zorg ervoor dat u een kleiner maar realistisch getal gebruikt. Wijs hen erop dat dit het juiste moment is om het product te kopen en dat het de volgende keer dat ze deze pagina bezoeken, mogelijk niet beschikbaar is.
vestig uw geloofwaardigheid door uw productiefaciliteit te presenteren. Laat de kopers weten dat je veel in het product hebt geïnvesteerd en dat je niet weggaat. Als u niet de werkelijke fabrikant bent, mag u de leverancier van afbeeldingen door de fabriek delen (met hun toestemming). Voeg een alinea toe over uw sterke punten als fabrikant.
Als u dat niet kunt doen, zorg er dan voor dat u beoordelingen opneemt. Door gebruikers gegenereerde inhoud, hun mening en hun mening over uw product zijn het sterke bewijs dat uw product de moeite waard is om te kopen. Zorg ervoor dat u 5-sterrenrecensies opneemt, maar vergeet niet om ook "niet zo uitstekende" beoordelingen toe te voegen. Mensen kunnen zien of de inhoud echt of nep is.
Onderbouw uw claims met afbeeldingen van mensen die uw producten gebruiken. Link naar hun sociale media-accounts zoals Instagram of Facebook.
mobiele telefoons genereren tegenwoordig 70% van het internetverkeer. Zorg ervoor dat uw productpagina is geoptimaliseerd voor kleinere schermformaten. Gebruik het responsieve gedrag; een responsieve site of pagina is er een die het uiterlijk kan aanpassen aan de schermgrootte.
Zorg ervoor dat u de best practices en de tips en trucs volgt die we hebben gedeeld over hoe u de conversieratio van uw productpagina kunt verbeteren?
Uw productpagina moet er net zo dominant uitzien en het product zo prominent als op een desktop- of laptopscherm. De productafbeeldingen moeten overzichtelijk en duidelijk zichtbaar zijn. Uw CTA-knoppen en -acties moeten prominent en toegankelijk zijn.
hoeveel tijd en geld u ook besteedt aan het maken van die perfect ogende productpagina, u verliest zeker klanten aan uw concurrentie als de laadtijd van uw pagina hoger is en het langer dan 2 seconden duurt voordat uw productpagina is laden.
Tot 2020 werd een laadsnelheid van 3 seconden als acceptabel en goed beschouwd, maar naarmate we vorderen, wordt 2 seconden of minder als een uitstekende paginasnelheid beschouwd. In deze periode, zodra een klant op uw productlink klikt, wordt de pagina geladen voordat ze van gedachten kunnen veranderen of afgeleid kunnen worden door iets anders. U moet uw bezoekers in de kortst mogelijke tijd converteren en u moet ervoor zorgen dat ze de beoogde actie ondernemen voordat ze worden afgeleid door de zee van informatie en entertainment die we internet noemen.
Hogere snelheden zullen u ook een betere positie in de zoekmachine opleveren. U kunt investeren in een server die meer middelen en een robuustere laadverwerking biedt, of u kunt enkele van de best practices volgen die kunnen helpen de laadtijden van uw productpagina's te verkorten. U kunt bijvoorbeeld een content delivery-netwerk, ook wel bekend als een CDN, gebruiken om uw klanten te bedienen vanaf servers die zich het dichtst bij hen bevinden. U kunt nieuwere beeldcompressie zoals WebP en betere caching gebruiken om uw paginagrootte te verkleinen.
online fraude is een legitieme zorg en mensen zijn hun levenslange spaargeld kwijtgeraakt door online fraude. Geef uw klanten een gevoel van echte veiligheid door te investeren in betere SSL-certificaten. Een Secure Socket Layer brengt op deze manier een versleutelde verbinding tot stand tussen de browser van de klant en uw website; niemand kan de informatiestroom tussen uw server en de klant zien.
Gebruik daarnaast een bekende en gevestigde betalingsverwerker voor het afhandelen van transacties. Toon de stappen die u heeft genomen om de gegevens van uw klant te beveiligen op uw productpagina; dit zal hen het vertrouwen geven en zal hen een stap dichter bij het maken van die aankoop brengen.
Wil je de conversie van je homepage verbeteren of de conversie van een bestemmingspagina?