4
min read

Hoe de conversieratio van uw homepage kunt verbeteren?

Op zoek naar manieren om de conversieratio van je homepage te verbeteren? Op deze pagina vind je een aantal suggesties

Overflow homepage heeft een simpele boodschap, met een introductie video en een belangrijk verkoop argument om te kiezen voor hun software.

We hebben al gedefinieerd wat conversieratio is; u kunt er hier uitgebreid over lezen. Kortom, het is de verhouding tussen het aantal bezoekers dat uw site bezoekt en degenen die doen wat u wilt dat ze doen. Het is van het grootste belang om ervoor te zorgen dat elke bezoeker een gewenste actie onderneemt terwijl hij op uw homepage is. Verbetering van de conversieratio van de homepage is helemaal niet moeilijk; toch worstelen veel webmasters ermee. In het artikel van vandaag gaan we u zeer nuttige en praktische tips geven over hoe u de conversieratio van uw homepage kunt verbeteren?

Met homepage bedoelen we de hoofdpagina van uw eCommerce-winkel. Het is de pagina die alleen aan uw klanten wordt getoond wanneer ze de URL van uw site invoeren. Voor een site met de naam Voorbeeld is de homepage Voorbeeld.com; in het geval van Amazon is dat Amazon.com.

Een homepage is waar je alles vermeldt wat je hebt, de categorieën, secties, artikelen in de uitverkoop, speciale aanbiedingen en nog veel meer van je winkel.

Laten we zonder verder oponthoud eens kijken hoe we de conversieratio van uw homepage kunnen verbeteren?


Ruim je homepage op:

als je een grote eCommerce-winkel hebt, of als je veel te bieden hebt, zul je uiteindelijk zoveel dingen op je homepage hebben. Hoewel het van het allergrootste belang is dat u alles wat u aanbiedt opsomt en de bezoeker laat weten, kan rommel chaos creëren en bezoekers in verwarring brengen.

Bovendien komt een groot deel van het internetverkeer tegenwoordig van mobiele apparaten, en als te veel dingen te krap worden weergegeven, ziet het er niet alleen slecht uit, maar maakt het ook een slechte indruk op de kijker.

Het eerste dat u moet doen, is uw homepage opschonen. Zorg ervoor dat alles correct wordt weergegeven met voldoende ruimte tussen twee items en twee aanbiedingen. Het moet zo worden weergegeven dat een bezoeker er gemakkelijk op kan klikken op hun mobiele touchscreens en ook de titel en de aanbiedingstekst kan lezen.

Opruimen betekent niet dat u concessies doet aan en de broodnodige aanbiedingen en producten die u wilt presenteren, verwijdert; in plaats daarvan betekent het om alles te laten zien wat aantrekkelijk lijkt en helpt de kijkers om gemakkelijk actie te ondernemen.


Asos heeft een hele simpele en opgeruimde homepage. Misschien zelfs te simpel, Asos gaat er vanuit dat de eerste keuze die een bezoeker maakt is tussen man en vrouw. Toevoegingen van populaire categorieen of vermeldingen van TV promoties om makkelijk de herkenning op te zoeken.
Verminder het aantal pop-ups:

Pop-ups zijn altijd vervelend vanuit het perspectief van een bezoeker, maar tegelijkertijd zijn pop-ups met speciale aanbiedingen altijd welkom. Zorg ervoor dat u niet een heleboel pop-ups weergeeft en zorg ervoor dat u ze correct timet. Als u bijvoorbeeld een kortingscode aanbiedt, kunt u beter wachten tot de bezoeker de intentie toont om af te sluiten. Op dit moment hebben ze genoeg gezien en gaan ze misschien weg omdat ze denken dat items ofwel duur zijn, niet in hun budget passen, of ze denken dat ze later kunnen komen. Op het moment dat ze op het punt staan ​​te vertrekken, is een pop-up waarin staat dat u een "x"-bedrag kunt besparen als u uw bestelling nu plaatst, voldoende om ze te laten blijven en de aankoop te voltooien.

Als u wilt dat ze zich aanmelden voor uw nieuwsbrief, wacht dan een paar seconden om het aanmeldingsformulier weer te geven, laat ze eerst zien wat u aanbiedt.


Breng de meest opwindende aanbiedingen onder de aandacht met een gemakkelijk leesbare banner:

Als u een nieuw product heeft gelanceerd of toegevoegd, of u heeft een seizoens- of speciale uitverkoop, laat het dan zien met een gemakkelijk leesbare en prominente banner. Zoals we in de vorige sectie vermeldden, zijn pop-ups goed in het trekken van aandacht, maar tegelijkertijd kunnen ze ook vervelend zijn. Een strategisch geplaatste banner op uw site zal u zeker helpen de aandacht van bezoekers te trekken.


Purple matrassen is erg groot in de US, maar hebben de pop-up game nog niet echt begrepen. Voor dat je ook maar 1 stap hebt gemaakt op de website word er al een pop-up opgeroepen. Als er een pop-up is, zorg ervoor dat het relevant is.
Ken de waarde van een goed lettertype:

Minimalisme is de juiste keuze, of dat nu uw bannerafbeelding, logo-ontwerp of het lettertype van uw site is. Houd het simpel en zorg ervoor dat het goed leesbaar is, zelfs op kleinere mobiele schermen. Het meeste internetverkeer komt van mobiele apparaten, met kleinere schermformaten; zorg ervoor dat het op die schermen zichtbaar is en de bezoeker niet naar links of rechts hoeft te scrollen om het te zien.


Houd uw concurrent in de gaten:

ken uw vijand; dit is een van de belangrijkste stappen. Houd de vormgeving en aanpak van uw concurrent in de gaten. Maak uzelf vertrouwd met hun ontwerp, aanbiedingen en benaderingstactieken. Kijk of hun ontwerp beter is dan het jouwe of dat een aanbieding of verkoop van hen beter presteert. Het is geen schande om best practices toe te passen. Als één ding voor hen werkt, kan het ook voor jou werken; pas op voor plagiaatregels.

Houd rekening met de positionering van hun aanbiedingen, de kleurenschema's van hun site, de manier waarop ze categorieën en producten presenteren. Verzin een beter ontwerp als je iets denkt en weet over hun eCommerce-winkel dat door jou in jouw winkel kan worden verbeterd.


Wees voorbereid om de verandering aan te brengen - indien nodig!

Als een ontwerp niet werkt voor u, uw klanten niet verleidt, wees er dan klaar voor om het te veranderen. A/B-testen doen. A/B-testen is een methode waarbij u twee versies van uw homepage aan verschillende klanten presenteert en de gegevens vergelijkt om u te helpen bepalen welk ontwerp beter converteert. Wees niet koppig; als één ding, één ontwerp, niet werkt voor u, verander het dan voordat u uw klanten verliest aan uw concurrentie.


Staples heeft samen met een rebranding een redesign gedaan van hun website, echter heeft Staples een grote base trouwe klanten die vaak terugkomen. Bij het lanceren van de nieuwe website wisten die niet meer hun weg te vinden, waardoor de conversie van de homepage dropt.
Ken de waarde van professioneel gemaakte foto's:

een foto zegt meer dan duizend woorden, en een professioneel gemaakte foto is nog meer waard. Onderschat de kracht van uitstekende producten niet en bied afbeeldingen aan. Je kunt misschien banners laten maken voor $ 5 op Fiverr, maar tegelijkertijd bieden sommige freelancers op hetzelfde platform hun diensten aan voor $ 50. Er zal een verschil zijn in de kwaliteit van hun werk. Investeer dus in hoogwaardige afbeeldingen, illustraties, banners en productfotografie. Onthoud dat, in tegenstelling tot een fysieke winkel, uw klanten de producten in de uitverkoop niet kunnen aanraken, openen en vasthouden. Als je ze via hun schermen bekijkt, zijn de afbeeldingen die je presenteert de enige manier om een ​​aankoop af te ronden; zorg ervoor dat u de producten goed presenteert.


Adidas heeft aantrekkelijke foto's om interesse in het product te wekken. Nu kan niet iedereen dit soort foto's verantwoorden, maar kijk goed naar hoe je zo goed mogelijk foto's op de homepage kunt tonen.
Tekst is net zo belangrijk als uw voorraad:

professioneel geschreven titels, aanbiedingen en verkoopdetails en productbeschrijvingen zijn net zo belangrijk als goede foto's en concurrerende prijzen. Zoals eerder gezegd, kunnen uw klanten niet in realtime met u communiceren zoals in een conventionele fysieke winkel, dus zorg ervoor dat ze alle details hebben die ze nodig hebben. Niemand houdt van spel- en grammaticafouten en tegelijkertijd houdt ook niemand van onjuiste of onvoldoende informatie.


Bied live chat en betere contactoplossingen:

wees er om de vragen van uw klant te beantwoorden. Vaak hoeven ze maar één vraag te beantwoorden, en een tijdig antwoord op de vraag kan het verschil zijn tussen een betalende klant en een verloren bezoeker. Zorg ervoor dat u zoveel mogelijk "Veelgestelde vragen" vermeldt. Maak een lijst van gedetailleerde productbeschrijvingen, toon en vermeld duidelijk het beleid van uw online winkel.

Nadat je dat allemaal hebt gedaan, bied je meerdere "Contact" -oplossingen aan. Livechat is de beste optie, telefonische ondersteuning nog beter, maar onderschat ook niet de kracht van ondersteuningsmail en ondersteuningscontactformulieren.


Reviews:

Het laatste wat we voor u hebben om de conversieratio van uw homepage te verbeteren, is het opbouwen van vertrouwen. Laat ze reviews zien over de producten en uw service. Verwijder of keur niet alle negatieve beoordelingen af, en voeg tegelijkertijd een sectie toe die goede dingen te zeggen heeft over uw producten en service. Laat ze zien wat anderen te zeggen hebben over uw winkel en uw producten. Dit helpt vertrouwen op te bouwen en leidt tot meer verkopen.

Honey heeft op zijn homepage als een van de eerste argumenten het aantal 5 sterren reviews staan. Zeker voor saas en andere bedrijven dan e-commerce zijn het aantal reviews of voorbeelden van reviews zeer belangrijk om te tonen op de homepage.


Wil je weten hoe je de conversie van een productpagina kunt vergroten? Of de conversie van een bestemmingspagina?